עיצוב פנים מודרני

האם אתם מדמיינים את ביתכם כבית שקט ולו קירות בהירים, בעיצוב נקי וטהור?! אם כן המאמר הזה על עיצוב פנים מודרני נכתב במיוחד עבורכם. האדריכלות המודרנית שאפיינה את שנות השלושים של המאה ה-20  ממשיכה להשפיע על האדריכלות של ימינו אנו. הסגנון המודרני נולד באירופה והתפתח בעקבות מפעלו של בית ספר ה”באוהאוס” שבגרמניה. בין האדריכלים הבולטים בתקופה זו היו לה- קורבוזיה ומיס ואן דה רוהה.

עיצוב פנים מודרני

הסגנון של עיצוב פנים מודרני אשר התפתח כתוצאה מהמהפכה התעשייתית הביא לידי ביטוי בנייה פשוטה ונקייה מקישוטים, כזו המבוססת בעיקר על צורות גיאומטריות “טהורות” וזוויות ישרות. בעקבות התפתחות המיכון הנטייה הייתה לשחרר את עבודת הכפיים ממשוואת האדריכלות ולעודד את עבודת המכונה. בהקשר זה נכתבו מניפסטים רבים והועלו אינספור רעיונות כדוגמת “מכונת המגורים”  “בית הדומינו” ועוד רבים אחרים. בדרך זו ניתן היה לבנות מהיר ויעיל יותר. מאמרו של אדולף לוס, מחלוצי האדריכלות המודרנית, “קישוט הוא פשע” תפס תאוצה וייצג אידאל סוציאלי וניקיון עיצובי.

ה”פונקציה” במרכז התכנון:

אחד ממאפייניו הבולטים של סגנון עיצוב פנים מודרני הוא שימת דגש על פונקציה והעדפתה על פני קישוטיות מוגזמת. האימרה שהגה לואיס סאליבן “form follows function” נחקקה בהיסטוריה של האדריכלות. במאה ה-19 פונקציה הובנה במונחים של תפקוד תרבותי וסוציאלי, מה שחשוב הוא השימוש ולכן הפך השימוש כמחולל חלל. כשאנו ניגשים לתכנן בית בסגנון המודרני נשאל את עצמנו שאלות רבות העוסקות בשימוש וצרכים, אולם, נתאים את הצרכים הפרקטיים לטעם האישי של הלקוח כך שיוכל לשמשו במשך שנים רבות.

ניקיון ודיוק עיצובי:

עיצוב פנים מודרני הוא נקי ומדויק המקנה פונקציונאליות ויוקרה בעת ובעונה אחת. יצירת איזון רך בקומפוזיציה של החלל: בין חומרים, צורות ונפחים הכרחית. נימנע מהעמסת יתר וננסה לשמור ככל הניתן על ניקיון ויזואלי: קווים ישרים, מרחב רחב ידיים פתוח ומואר. נבחר בדרך איכותית את הפריטים שישרתו אותנו בחלל ובאמצעות ארגון נכון נייצר אווירה נינוחה ומרגיעה. כך נרוויח נראות מינימליסטית ומרשימה בחלל ביתנו.

מאפייני הצבעוניות:

נוכל להשיג הרמוניה ושלווה באמצעות שימוש בגוונים ניטראליים ואחידות עיצובית. שימוש במינימום צבעים וחומרים בחלל ויצירת מרחבים פתוחים ומוארים תזכך את הסגנון המודרני. לרוב נשלב בין גוונים מונוכרומטיים מהפלטה הניטרלית (גווני לבן), לבין צבעים בעלי קונטרסט גבוה (שחור או אפור). עם זאת, נוכל גם לייצר חלל ביתי ונעים  באמצעות שילוב חומרים חמים יותר שיגרמו לאיזון הקו השולט.

בחירת חומרים:

במחצית המאה ה-20 האדריכל לואיס קאהן “לחש ללבנה” שאל אותה מה היא רוצה להיות וטען שללבנה “יעוד” הטבוע בתכונותיה הפיזיקליות: היא כבדה, דחוסה ואינה ניתנת למתיחה. בכך היא מספרת לנו על מנעד הצורות המתאפשר כתוצאה מנתוניה הטבעיים: קירוי, קשת, כיפה וקימור. בלחישה זו הוא חידד את תורתו אודות “אמת החומר”. עיצוב פנים מודרני ידגיש חומרים בצורתם הטבעית:  בטון, עץ, זכוכית ומתכת, יש לחשוף ולהשתמש לטובה בתכונותיהם הטבעיות של החומרים. גישה זו הובילה כבר בעבר ל”חשיפת בטון” בצורתו הנגזרת מפעולת היציקה. עיקר הדגש בסגנון זה יהיה על פרטים וחיבורים איכותיים בין חומרים שונים. לבחירת החומרים בחלל השפעה מכרעת על העיצוב, כל בחירה מהותית ועליה להיות מדויקת. החל מבחירת ריצוף, חיפויים, ריהוט ועד אבזור החלל.

שימת דגש על תאורה:

בעיצוב פנים מודרני כל פרט מכריע כך גם כל נושא תאורה. לתאורה חשיבות הן מבחינת אווירה והאפשרות ליצור אשליית מרחב רחב ידיים והן מבחינה פרקטית. בדרך כלל נעשה שימוש בגופי תאורה חדשניים וחסכניים: גופי תאורה שקועים המתמזגים בחלל ולא מהווים הפרעה ויזואלית אלא נראים כחלק אינטגרלי מהחלל.

רוב הביקורות על הסגנון המודרני עוסקות במראה המנוכר שהוא מייצר, בהקשר זה יעלה בדרך כלל גם המשפט “בית אינו מוזיאון”. אולם, מעצם היותנו אנושיים אנו שונים אחד משנהו ולכל אדם זכות בחירה לעצב את ביתו כראות עינו ובהתאם לאורח חייו. רוצים שאתכנן לכם בית המתאים בדיוק עבור אורח חייכם? כזה שיענה על הצרכים והחלומות שלכם? בכל שאלה, בקשה או ייעוץ אהיה כאן בשבילכם התקשרו אלי 0528408755 או צרו קשר באמצעות הטופס באתר. טלי זרחיה פרומוביץ אדריכלית הבית שלכם.

פוסטים אחרונים