תכנון בית פרטי 160 מ”ר, אלישיב

שיתוף פרויקט

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

תכנון בית פרטי 160 מ”ר:

הפרויקט התחיל בשיחת טלפון בשעת ערב מאוחרת. כמו בכל שיחה ראשונה הקשבתי. הבנתי שמעבר לקו נמצאת בחורה מדהימה ומאחוריה משפחה חמה ומיוחדת, שנאלצת להרוס את ביתה הממוקם על חלקת אלוהים קטנה ביישוב אלישיב. הבנתי שנדרשת בנייה חדשה ותכנון בית פרטי 160 מ”ר, הרגשתי יותר מכל שאני צריכה להבין את הצרכים המדויקים: האהבות, אורחות החיים, השמחה והחלומות של המשפחה המיוחדת הזאת. השיחה התארכה, גלשה לנושאים רבים אחרים, שונים ומשונים, הרגשתי שאני מכירה את הבחורה ששוחחה עמי זה זמן רב.

לאחר מספר ימים הגעתי לשטח, מסוג הפרויקטים שאי אפשר להגיד להם לא. מדובר בבית שימוקם על גבעה המשקיף לנוף מרהיב של שדות, הרבה ירוק והרבה פתוח. הנתון הזה חלחל בתוכי וכשהעברתי את הקו הראשון על הדף התייחסתי קודם כל למסגור של הנוף, אחר כך לאינטראקציה שבין החללים בכל פעם שקבעתי משהו על הנייר נזכרתי באנשים להם אני מתכננת. פגישת התכנון הראשונה הייתה חוויה מכוננת עבורי. היא כללה ארוחת ערב, שיחות עם ילדים (שיודעים לקרוא תכניות אדריכליות!!!!) המחשת הבית שעתיד להיבנות, סיור במודל תלת ממדי הממחיש את חדרי הבית השונים. דיברנו על פרטים. פרטים של חיים. זה היה פשוט מרגש.

מדובר במגרש של כ-750 מ”ר, חלק מנחלה. האתגר הגדול ביותר עבורי היה לרקום לתוך חלל של כ-160 מ”ר חלומות רבים. הכניסה לבית דרך שביל התופר חללי חוץ לשהייה בחזית הבית. מדלת הכניסה נשקף נוף מרהיב של שדות. החלל המרכזי בנוי כ-ר’ ועוטף את אזור הפרגולה כך ששניהם יכולים לינות מהנוף, הבית ממשיך החוצה. מחשבה מיוחדת הושקעה בדיוק מיקום וגודל פתחי הבית כך שייווצר טשטוש בין הפנים לחוץ. בפועל הבית הוא 160 מ”ר אבל מרגיש כמו הרבה יותר מזה. 

כניסה לחדרי הילדים מתבצעת דרך מסדרון רחב שבסופו חלון צר וארוך וספסל קריאה. התפקיד של החלון מהותי לשם הכנסת אור ואוויר לבית ויצירת כניסה מזמינה לחדרים. סוויטת ההורים ממוקמת במנותק כשהחוצץ בינה לבין הבית הוא חלל עבודה צנוע. סוויטת ההורים ממוקמת כך שהיא חשופה לנקודת נוף מרהיבה ביופייה ובעיצובה משדרת- חופש! הפרויקט כרגע בשלבי רישוי מתקדמים כשבמקביל חלה התקדמות לקראת יצירת סט תכניות מפורט. אם תרצו לדעת עוד על תכנון בית פרטי 160 מ”ר כנסו למאמר שכתבתי במיוחד עבורכם.

תכנון בתים פרטיים מצריך מיומנות והבנה של עבודת התכנון כמכלול, אתם צריכים קודם מישהו שיבין אתכם! בכל שאלה, בקשה או ייעוץ אהיה כאן בשבילכם התקשרו אלי 0528408755 או צרו קשר באמצעות הטופס באתר. טלי זרחיה פרומוביץ אדריכלית הבית שלכם.

מידע נוסף שיעניין אתכם:

הדמיות: אלכס טימונין

סוג:

שטח:

עיר: