החשיבות שיש בתכנון בית

תכנון בית הוא תהליך מורכב ולרוב חד פעמי בחייכם. תכנון בית בכללותו, החל משלביו הראשונים, מהווה בסיס לפרויקט כולו.  השפעת התהליך על איכות חייכם הינה עצומה . התכנון יהיה מחושב, מקצועי וצופה פני עתיד, וזאת על מנת שיהיה אפשר לדייק את הפרטים החשובים לכם ביותר בביתכם העתידי.

השראה זה חשוב, עם זאת כל משפחה והבית הנכון לה

בתהליך תכנון ראשוני ניתן לקבל השראה מהרשת כגון: Pinterest, Facebook, Google, Instagram ועוד. עם זאת הצפה של מידע יכול לגרום לבלבול. חשוב שיהיה ליווי מקצועי בתכנון ובעיצוב. חשוב לי להוביל את הלקוח יד ביד אל האהבות שלו. הבית הוא של הלקוח עוד לפני שהוא יצירה של האדריכל.

אתם ייחודיים וכך צריך להיראות ביתכם. תואם לצרכים, רצונות, לחלומות ולנשמה שלכם.

תכנון בית – ההרכב המשפחתי וחשיבה קדימה

בעת תכנון הבית נבדוק תחילה את הנתון הבסיסי ביותר והוא המצב המשפחתי שלכם כגון: כמה אנשים יתגוררו בבית, מהו טווח הגילאים של הילדים, האם המשפחה עתידה להתרחב או לחלופין האם ישנם ילדים שיפרשו כנפיים בשנים הקרובות. נתון חשוב נוסף הוא האם מדובר בבית להשקעה או בבית למגורים, בו אתם צפויים להתגורר כל חייכם. תכנון בית מצריך מאיתנו לראות שינויים שעתידים להתרחש שנים קדימה.

החלל המרכזי בבית

החלל המרכזי בבית מהווה את השטח המשותף לכל דיירי הבית, החל מדלת הכניסה, מבואה, סלון ,מטבח ופינת אוכל. החלל המרכזי משמש בעיקר את דיירי הבית, אך לא רק אותם. הוא מרכזי גם עבור האורחים שלכם, המשפחה, החברים שלכם ושל הילדים. חשוב לתכנן את השטחים האלה ובראשם הסלון על סמך מה שמאפיין את הפעילות המשפחתית שלכם ושגרת האירוח, וזאת על מנת שהם יספקו לכם את הצרכים הפיזיים והרגשיים כאחד. לדוגמה, אם הפעילות המשפחתית שלכם מתרחשת מדי יום סביב שולחן האוכל, ניתן לתת לאזור זה מקום מרכזי בחלל ולהשקיע בעיצוב שלו, בכיסאות נוחים שישמשו אתכם לישיבה נוחה ונעימה לזמן ממושך. אם הסלון שלכם מארח לעיתים קרובות, או שנחמד לכם לרבוץ על ספה רחבה ומפנקת, נשקיע ביצירת מרחב נעים וגדול ככל הניתן.

חשוב לזכור שבסופו של דבר רוב החיים מתרחשים בחלל המרכזי.

קביעת הפרוגרמה – חלוקת הבית לחלל ותפקוד  

בטרם הגעכם לאדריכל מומלץ לעשות סיעור מוחות בינכם. יכול להיות שתהיו תמימי דעים בדברים מסוימים ובדברים אחרים לא.

האדריכל אמור לקחת אתכם יחד בתהליך. לגשר ולהבחין בין עיקר לטפל ולשים את הזרקור בכל פעם בנקודה המתאימה בזמן הנכון.

בסטודיו שלנו נערכת פגישת היכרות בין הלקוחות לאדריכלית, טלי זרחיה פרומוביץ ובפגישה יימסר שאלון פרוגרמה והנחיות מפורטות לתחילת התכנון.

שיטת העבודה בתכנון הראשוני מול הלקוח מסודרת ונבנתה לאורך שנים של נסיון בבניית בתים פרטיים לאנשים.

מטרת הפרוגרמה היא להפוך את החזון למציאות, אורך חיים שבא לידי ביטוי בשטח, בחלל, במגרש ובגודל. לכמת את שטח הבית לפונקציות הנכונות.

תקציב ובלת”מ

בנייה של בית כרוכה בהוצאות רבות כשחלקן קשה לצפות מראש. חשוב להכיר בכך שהתקציב אותו ייעדתם לפרויקט יכלול תשלומים, לא רק עבור חומרי הבנייה ואנשי הבנייה בפועל, אלא גם עבור היועצים השונים: מהנדסים, אדריכל, עורך דין, קונסטרוקטור, יועץ אינסטלציה, יועץ בטיחות, תשלומי אגרה ועוד.

לכל תקציב יש בלת”מ וגם אם נתכנן את הבית ובהתאם תערכו טבלת תקציב עדיין יהיו בה סטיות. השאלה, מה טווח הסטייה מהתקציב. עבודה עם אנשי מקצוע מנוסים, אשר יודעים כיצד לבנות תקציב ולעמוד בו היא ערובה לכך שתשלמו פחות ושהפרויקט שלכם לא יתקע באמצע העבודה בגלל בורות תקציב.

בשנים האחרונות מאז בואה של הקורונה, מחירי השוק עלו בצורה דרמטית ולצערינו עדיין ממשיכים לעלות.

עקב תנודות השוק הקיצוניות, בסטודיו לא עוסקים בתכנון תקציב אלא הערכות גסות בלבד.

לצורך כך ולצורך מעקב על התקציב, יש לפנות למפקח בנייה שמעמיד טבלת תקציב+לו”ז מדויק לפרויקט.

חשוב לציין: הערכות תקציביות יוכלו להתגבש רק לאחר קבלת סט תוכניות מלא מהאדריכל.

לבנות את הבית שחלמתם עליו

בשונה מבית שאתם רוכשים כשהוא מוכן, בבנייה של בית או בשיפוץ ניתן לחלום ואפילו להגשים. זה יכול להיות מטבח רחב ידיים שנותן מקום לאהבה שלכם לבישול, ארון יוקרתי ומעוצב למשקאות חריפים בסמוך לספת קריאה, אי קטן בסמוך למטבח, לעבודה עם לפטופ לצד כוס אספרסו, ויטרינת בובות מוארת שאספתם ממקומות שונים בעולם, מרפסת נעימה שמאפשרת לכם ליהנות מהבריזה בדיוק בשעה שאתם חוזרים מיום עבודה או חדר אמבטיה יוצא מגדר הרגיל. כדי להנות מהחלומות הקטנים לא צריך תקציב ענק וגם לא בית פרטי בן שלושה מפלסים. יש לבחור את האדריכל המומחה שיעזור לכם לבנות את הבית שחלמתם עליו.

תקשורת חופשית עם האדריכל שלכם

כאשר מחפשים את האדריכל הנכון לכם חשוב לשים דגש לבחור איש מקצוע שיש איתו כימיה, חיבור ואינטראקציה נעימה.

ההשפעה שיש לאדריכל על בניית הבית היא גדולה ולכן חשוב לדבר בחופשיות ולהרגיש בנוח להעלות סוגיות, שאלות ורעיונות במסגרת תכנון הבית.

אתם נכנסים למערכת יחסים ארוכה ומחייבת ולכן חשוב שתתקיים תקשורת מלאה ופתוחה וזרימה טובה. רמת החיבור שלכם אל האדריכל והשיח בינכם ישפיעו על הבחירה.

חשוב לפתוח את הלב והראש ולהרגיש שאתם נמצאים בידיים בטוחות אצל האדריכל שאיתו בחרתם לעבוד.

פוסטים אחרונים