תכנון בתים פרטיים

הבית שלנו מהווה הרבה מעבר לקיום הפיזי, לקירות ולרהיטים (HOUSE). מדובר בחלל שמכיל רגשות, ריחות, צלילים ותחושות, או במילים אחרות – הבית שלנו (HOME), על כל מה שזה אומר.  תכנון של בית פרטי הוא משימה שמשלבת בין ידע אדריכלי וניסיון לנשמה, מתוך ידיעה שבמקום הזה יגורו אנשים. במקום הזה תגור משפחה.

תכנון בית פרטי הוא תהליך ארוך ומורכב, מאחר והוא טומן בחובו בירוקרטיה מול הרשות המקומית, תיאום בין יועצים שונים, ספקים, מעקב אחר לוחות זמנים ובעיקר – השקעה מאוד גדולה לא רק כספית אלא גם אנרגטית. לאחר שעמלתם וחסכתם שנים רבות, הגיעה השעה לצאת לדרך בתכנון הבית שישרת אתכם להמשך החיים.

עוד לפני הנחת אבן הפינה: מכירים את השטח

עוד לפני הנחת אבן הפינה הראשונה, מצפה לנו תהליך שמתחלק בין בירוקרטיה ואישורי בנייה להיכרות פיזית עם השטח. אל דאגה, אני כאן כדי לסייע לכם בשתי המשימות. כל בית פרטי מתחיל במגרש, ולכן הנתונים הראשונים אליהם נתייחס בתכנון הבית יהיו הנתונים הפיזיים של המגרש עליו נבנה את הבית: כיווני אוויר, כיווני אור, טופוגרפיה, הפרשי מפלסים וכיו”ב. ככל שהפרויקט יתקדם, נעמיק ברזולוציות ונקדם את הטיפול במערכות נוספות ובפרטים שצריך לקחת בחשבון – מחשמל, דרך ניקוז ואיטום ועד לבחירת ריצוף פרטי נגרות, והכל כתלות בכם ובהעדפות שלכם, בסגנון החיים שתרצו ובמיקום הגיאוגרפי של ביתכם.

קדימה – לעבודה!

לאחר שהעמקנו בשטח, קיבלנו היתרי בנייה מהרשויות ודיברנו משך שעות על איך אתם רוצים שיראה הבית שלכם ומה חשוב לכם להרגיש, אנחנו יכולים להתחיל בעבודת הבנייה. בשלב זה אני מכינה סט תכניות עבודה מפורט מעמיק לפרטי פרטים. סט זה ישמש את בעלי המקצוע שיבנו את הבית שלכם ובראשם הקבלן, אותו נוכל לבחור יחד. במהלך עבודת הבנייה אערוך ביקורי “פיקוח עליון” בשטח שיתבצע בהתאם לסט התכניות שהופק: תחילת הבנייה, שלב התשתיות, תחילת בניית קירות הפנים וגמר הבנייה- כל זאת ועוד ילווה על ידי.

המפתח לתכנון בית פרטי: פתיחות ושיתוף

על-מנת שאוכל לתכנן עבורכם בית שיהווה קורת גג במלוא מובן המילה – יש חשיבות בעבודה מול אדריכלית רשויה ומנוסה, שמלבד הניסיון והמקצועיות, ניתן לבנות איתה יחסים המבוססים על כימיה, הבנה ושותפות. כאדריכלית, אני משתמשת בידע ובכלים שצברתי כדי ליצור עבורכם את הבית המושלם עליו תמיד חלמתם, בדרך של שיתוף פעולה ופתיחות.

תכנון בתים פרטיים – אדריכלית מ-א’ ועד ת’

סטודיו TZF מספק שירות מלא של תכנון בית פרטי תחת קורת גג אחת – מהיכרות עם השטח והצרכים המלאים שלכם, דרך הקו הראשון בשרטוט וקבלת ההיתרים, פיקוח על עבודות הבנייה ועד עיצוב פנים שממלא את הבית באור ויופי ומשלים את התכנון האדריכלי. אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר לקבלת פרטים נוספים אודות התהליך המשותף הצפוי לנו.