סגנונות עיצוב פופולריים בתכנון ועיצוב בית פרטי

בתכנון ועיצוב בית חשוב להבין ולקבוע מהו הסגנון המאפיין את הדיירים. סגנון שישקף את התחושה הנעימה ביותר ויתן הרגשה מיוחדת של בית לטעמם של הלקוחות. בחירת סגנון עיצוב הוא חשוב ומכתיב את האווירה בבית. עולם העיצוב עשיר בסגנונות מגוונים. כל סגנון הוא עולם ומלואו: מציג שלל צבעים, צורות ורעיונות. בית אמור לייצג חלק גדול מהזהות העצמית שלנו ולכן בחירת סגנון עיצובי הוא רגע מכונן. לכל אדם יש סגנון אליו הוא מחובר, כזה שישמח לעצב את הבית לפיו. כדי להפוך את בית החלומות למציאות חשוב שתכירו את סגנונות העיצוב ותבחרו את זה שהכי מתאים לכם.

עיצוב כפרי

עיצוב פנים כפרי מתבטא במראה חמים, עוטף ומזמין. הוא רך ומחבר את הבית לטבע. בין אם אתם גרים בכפר, בקיבוץ או במרכזה של עיר גדולה ניתן להכניס הביתה את העיצוב הכפרי ולהעניק לבית מראה קסום ומרגיע. עיצוב בתים כפריים מתאפיין בשימוש בעץ וחומרים חמימים,  שימוש בחומרים טבעיים כגון שילוב של אבן טבעית , פרופילים מברזל וגוונים המדמים את החומר הטבעי. מאפיין בולט נוסף של עיצוב כפרי הוא השימוש בפיתוחים על גבי חזיתות בדרך כלל במטבחים, פרטי נגרות שונים כמו: ארונות, דלתות החדרים, ידיות ורגלי מסגרות של פרטי ריהוט שונים. בעיצוב בתים כפריים בולט השימוש בידיות חיצוניות שעשויות מחומרים המאפיינים את המראה של עיצוב בתים כפריים.

סקלת הגוונים האופיינית לעיצוב הכפרי מבוססת על גוונים חמימים כגון חום, שמנת, צהוב, ירוק, תכלת ועוד.

בהתאם נבחר ריהוט כפרי המאופיין בייצור בלתי מתועש ובחומרי גלם במראם הטבעי. רהיטים כפריים, העשויים מעץ מלא כגון:  שולחנות, ארוניות, קונסולות, שידות ופרטי ריהוט בעל מראה כפרי.

גופי תאורה מעוצבים: בעלי פרטי פרזול ייחודיים העשויים פליז בגוון נחושת או גוון מושחר, שרשראות מתכתיות, זכוכיות מעוטרות ועוד, מדגישים את האווירה הכפרית.

עיצוב מודרני

עיצוב בתים בסגנון מודרני מתאפיין בקווים ישרים, נקיים, חללים גדולים, פתוחים ומרווחים. עיצוב נטול עומס, מינימליזם בחפצים ונקיון צורני שבא לידי ביטוי באחסון פריטים רבים במקומות שאינם נגלים לעין.

הסגנון המודרני מתאפיין באלמנטים פשוטים ונקיים, שאינם כוללים פיתוחים או תוספות קישוטיות ובשימוש חומרים בצורתם הטבעית כגון: בטון, עץ, זכוכית, מתכת, שיש, נירוסטה וכ’ו.

הצבעים הדומיננטיים בעיצוב זה הם שחור, לבן ואפור או שימוש מונוכרומטי בצבעים.

אלמנטים מאפיינים: רהיטים מרחפים שיוצרים מראה גאומטרי ברור , תאורה שקועה, מרחפת ונסתרת, גופי תאורה פשוטים וחלקים, מדרגות מרחפות, מעקות כבלים או זכוכית, שימוש במתכת או עץ.

עיצוב קלאסי

ההשראה של עיצוב בתים בסגנון קלאסי מגיעה מבתי פאר וארמונות שיש באירופה הקלאסית ועם זאת עבר אדפטציה על מנת שיתאים למאה ה-21. עיצוב המשדר יוקרה, סטייל מוקפד ומלכותיות וזאת על ידי שילוב חומרים עשירים ושכבות של מרקמים שחוברים יחד למראה אלגנטי ונוצץ.

הגוונים הבולטים בעיצוב בתים  בסגנון זה הם הלבן וגווני השמנת אשר מועצמים באמצעות גווני נחושת וזהב.  כמו כן, שימוש רחב בזכוכית מצוירת או מחורצת ובקריסטלים.

אלמנטים מאפיינים בעיצוב קלאסי: רהיטי עץ מגולפים, תאורה רכה, קווים עגולים ובדים עבים ועשירים כגון: קטיפה, הדפסים, וילונות עבים הנופלים מטה, בצבע שמנת או מוקה. על אף שהסגנון יוצר אווירה מלכותית ומוקפדת מאוד, האווירה אינה מנוכרת. בזכות הצבעים והקווים המעוקלים האווירה המתקבלת היא אווירה חמימה ומזמינה. מאפיין בולט נוסף של העיצוב הקלאסי הינו הקרניזים, אלמנט הבולט מהקיר או רהיט המשמש לעיטורם ומשווה להם מראה עשיר.

עיצוב וינטג’

עיצוב מיושן אך אלגנטי, העושה שימוש בחומרים טבעיים בעיקר כמו עץ ואבן, כשהמטרה היא יצירת חלל שנראה כאילו עוצב לפני כמה עשורים. סגנון הווינטג’ שונה לחלוטין מהסגנון הקלאסי כי הוא לוקח השראה מתקופות מאוחרות יותר בהיסטוריה של העיצוב והאדריכלות. סגנון זה נועד לשמר את היופי של פעם, בעיצוב הבית העכשווי.  הצבעים בהם אנחנו עושים שימוש בסגנון עיצוב וינטג’ הם: בז’, אפור, שמנת, חול, אפור, לבן ושימוש בצבעים דומיננטיים וחזקים כמו: אדום, ירוק, כתום, צהוב וכד’ תוך הקפדה בשימוש באותם 2-3 צבעים לכל אורך הדרך- יצירת חזרתיות. האלמנטים בדירות ובתים מהסוג הזה הם אלמנטים המעוררים נוסטלגיה וקלאסיקה, כאלה שנראים כאילו עברו בירושה מהסבתא כגון: שידה עם פרזולים עתיקים, ארונית עם דלת זכוכית ייחודית וכמובן אלמנטים דקורטיביים כמו פסלים עתיקים, רדיו ישן. הרהיטים יכולים להיות עתיקים, גם אם הם דורשים קצת ליטוש וסידור, או רהיטים שאנחנו מייצרים אצל נגר-אמן.

הדבר שמאפיין את הסגנון יותר מכל הוא הנועזות שבו. מדובר על סגנון  פראי, עמוס ומלא ב”רעשים”. הרהיטים בו ייחודיים ולא בהכרח מזכירים אחד את השני, הטקסטיל ססגוני ולא סטנדרטי, הצבעים נועזים, וישנו ערבוב מוחלט בין צורות, צבעים, מרקמים וסוגי פריטים בחלל.

עיצוב אקלקטי

בעולם של ריבוי אפשרויות, סביר להניח שחלק מאיתנו יתקשו להחליט על סגנון עיצוב אחד. תכנון ועיצוב בית בסגנון אקלקטי עשוי לתת לכם את המענה המתאים במקרה שאהבתם אלמנטים עיצוביים ממספר סגנונות. העיצוב האקלקטי מאופיין במספר סגנונות עיצוב ומחבר אותם לכדי סגנון עיצוב אחד הרמוני. האתגר העיקרי בסגנון עיצוב אקלקטי הוא ליצור חיבור בין אלמנטים מסגנונות שונים. המטרה היא לתת תחושה שאינה מתפזרת, שיהיה איחוד מאוזן בין כל הסגנונות למרות השונות בינהם.  בנוסף, חשוב להימנע מהעמסה של פריטים במרחב “רק כי אפשר” ולהתסכל על המכלול כולו. כדי ליהנות מסגנון העיצוב האקלקטי ולהתגבר על האתגרים הטמונים בו הכרחי לעבוד עם מעצבת פנים מקצועית.

בחירת סגנון עיצוב עם אדריכלית שהיא גם מעצבת פנים

ישנם שלל סגנונות עיצוב לבית. בחירת סגנון עיצוב של בית היא בעלת משמעות רבה ומשפיעה רבות על התחושה שלכם במרחב. מה שמתאים לבית אחד לא בהכרח יתאים לאחר. סגנון החיים והטעם האישי הם אלו שיכריעו בבחירה.

בעבודה עם אדריכל שהוא מעצב פנים ניתן ורצוי כבר בשלבים המוקדמים לקבוע את סגנון הבית.

אדריכלית שהיא מעצבת פנים מכירה את המגמות, החומרים והפתרונות המתקדמים ביותר בתחום, כך שתוכל להציע התאמות ורעיונות בהתאם לסגנון העיצוב שנבחר.

עיצוב מוקפד ומקצועי שהופך את חלקת האלוהים שלכם למקום הנעים ביותר לשהות בו ניתן להשיג באמצעות מעצבת פנים מוסמכת.

פוסטים אחרונים