תכנון תמ”א 38-2, פתח-תקווה

שיתוף פרויקט

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

פרויקט מאתגר שתוכנן על מגרש קטן של 480 מ”ר, לתוכו היינו צריכים להכניס המון דירות. מפאת השטח הקטן וריבוי הדירות, הפתרון היה בנייה לגובה. הבניין מונה כ-8 קומות בהן שתי דירות בכל קומה, והקומה ה-9-9.5  כוללות שתי דירות דופלקס.

בגלל שמדובר במגרש קטן, חופש הפעולה היה מוגבל יחסית והיה צורך לתכנן את הכול כך שיכנס בתוך קו הבניין. לאורך כל הבניין ישנה מעטפת רצה בצבע אפור בהיר שעופטת כשבלול בכל פעם קומות אחרות בעיצוב חזרתי – בטון, חלונות שמייצרים סטריפ ומרפסות עם קורה בצבע שחור. הקומות האמצעיות, לעומת זאת, מחופות בלוחותHPL  בגוון דמוי עץ אגוז עם מרפסת בנגיעות של שחור. מעקות המרפסות עשויים זכוכית ותורמים למראה מודרני ונעים. דירות הדופלקס בקומות העליונות כוללות הצללה מעץ.

מלבד הצורך לאכלס דירות רבות בשטח קטן, יש גם את סוגיית התנועה ופתרון החניה. כמו בכל פרויקט בבניין חדש נדרשנו גם כאן לחניון תת-קרקעי ולכן חפרנו שני מרתפים מתחת לקרקע כדי לתת מענה הולם, מה שהיהי מאתגר כפליים לאור הנתונים הפיזים של המגרש. מינפנו את השטח שעמד לרשותנו באופן מיטבי.

בקומת הקרקע של הבניין: לובי ודירת גן קטנה, וגינון ההולם את אופיו של הבניין ומגדיר אותו כלפיי הרחוב. למרות המידות הקטנות יחסית של הבניין, הוא בולט מאוד בנוף של הרחוב ומוסיף לו יופי ועניין.

 

מידע נוסף שיעניין אתכם:

סוג:

שטח:

עיר: