עיצוב בתים קטנים

 

בתים קטנים הם בתים המכילים את כלל הפונקציות הקיימות בבתים גדולים, אך בשטח (מטראז’) קטן יותר. בעידן הנוכחי עלות כל פיסת קרקע במיוחד באזורים עירוניים יקרה מאד ועדיין רבים מאיתנו לא יוותרו על הנוחות שיש במחייה עירונית. בעולם אידיאלי רובנו היינו בוחרים לגור גם קרוב לעיר וגם בבית צמוד קרקע עם גינה מפנקת. עיצוב בתים קטנים המתוכננים בצורה חכמה יתנו מענה על כל הפונקציות – רוצים לדעת איך? מתחילים עכשיו:

 

ארבע עקרונות לתכנון ועיצוב בתים קטנים

1. בית עם חלל זורם ופתוח ללא “הפרעות”: 

במידה והבית שלכם קטן מומלץ להשתמש במספר מועט של מחיצות ומחסומים מכל סוג שהוא, כאדריכלית המתמחה בתכנון בתים פרטיים חשוב לי אפילו לצעוק את זה – אל תייצרו הפרעות ומחסומים- שאפו לחלל פתוח!!! זכרו- עליכם לקחת בחשבון את כלל הפונקציות ועם זאת לתת תחושה של בית רחב ידיים ומואר. עיצוב בתים קטנים עם מחיצות מיותרות עשויות להפריע לנו בדרך ליעד זה. ההפרדה בין חללי הבית השונים עשויה להתבצע באמצעות ריהוט מותאם אישית בגובה נמוך יחסית שיוכל למלא את הפונקציה ולהקנות לבית מראה מרשים ופתוח.

2. דיוק בבחירת הריהוט ואף נגרות אמן:

באופן כללי לא כל רהיט שיראה טוב באולם התצוגה יראה הולם בביתכם ובטח אם מדובר בבית קטן. כדי לרהט בית קטן עלינו לנהוג בדיוק רב: מומלץ לבחור או לתכנן במיוחד בריהוט מולטי-פונקציונאלי שיתן מענה כל כמה פונקציות בעת ובעונה אחת, ריהוט “קומפקטי” שיתפוס פחות נפח ויספק מענה על יותר צרכים. למשל, קונסולה שיכולה להיפתח לשולחן אירוח רחב ידיים או ארון אחסון שיכול להפוך למיטה וכיו”ב…  ברוב המקרים מומלץ לתכנן את הריהוט במיוחד לבית, נגרות אמן, פרטי נגרות בהתאמה אישית.

 

עיצוב בתים קטנים

3. שימוש מיטבי בתאורה טבעית ותאורה מלאכותית בעיצוב בתים קטנים 

כאשר מדובר על עיצוב בתים קטנים, תכנון תאורה נכון בבית עשוי להעניק אשליה של מרחב פיזי גדול יותר ולתרום לתחושות חיוביות הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. ראשית נתמקד בתאורה טבעית, ממנה אנו יכולים להנות ובשפע במיוחד בארצנו. התאורה הטבעית של הבית היא נגזרת של מיקום הבית, חשוב להתייחס לעצמת ההארה ולכיווני השמש כבר בשלב התכנון הראשוני. גדלי הפתחים בחזיתות הבית יקבעו בהתאם לתנאי ההארה הפיזיים באתר. טיפ: הצבת קיר בהיר בניצב לחלון תוכל להאיר את החלל (זאת הודות להחזרות האור) באופן עדין ונעים. על מנת להעצים את הארת הבית יש צורך בשימוש בתאורה מלאכותית: מומלץ לתכנן מספר רב של תרחישי תאורה שיאפשרו שליטה בתאורת הבית ומצבי תאורה משתנים. יש לשים את הדעת על בחירת גופי התאורה ולהתאים אותם לגובה חללי הבית השונים ולאווירה אותה נרצה להשיג.

4. יצירת ניקיון ויזואלי ומינימליזם: 

בתכנון בתים קטנים מומלץ לייצר ניקיון החל מהתכנון האדריכלי ועד עיצוב הפנים והלבשת החלל. נסו לבחור בצבעים בהירים יתנו תחושה של חלל גדול ופתוח חשפו כמה שפחות “פיציפקעס” ונסו לצמצם רעשים ויזואליים.

 

 

מאחלת לכם הצלחה בבניית ביתכם הקטן 

 

 

פוסטים אחרונים