איך בוחרים אדריכל לבניית בית חלומותיכם?

לאדריכל תפקיד מכריע בבניית הבית: הוא זה שמלווה אתכם יד ביד לאורך תהליך הבניה, החל מהבדיקות הראשוניות מול הרשויות ועד הפיקוח על הפרויקט ומסירת המפתח. בחירה נכונה תוביל לתכנון הפרויקט בהתאם לצרכים ולרצונות שלכם ותמנע אכזבות מיותרות. אז איך בוחרים אדריכל ומהם הקריטריונים לבחירת אדריכל?

בחירת אדריכל רשוי

אדריכל רשוי (בעל 5 שנות לימוד + 3 שנות סטאז’) יוכל להעניק לכם מענה מלא לאורך התהליך כולו. חשוב לדעת! אדם המציג עצמו כ”אדריכל פנים” אינו אדריכל, ואין ברשותו יכולות מקצועיות ואחריות ללוות תהליך בניית בית מהיסוד עד הטפחות.

שירות בגובה העיניים

בחרתם אדריכל, חשוב שידבר בשפה שלכם! אדריכל שמדבר על קונספט, פרוגרמה, שיק, קומפוזיציה ובעוד מילים שאינן ברורות לכם בלי כל הסבר – עלול לגרום לכם להחסיר פרטים חשובים שיתגלו כמשמעותיים בהמשך. חשוב להרגיש כמה שיותר בנוח עם האדריכל, כיוון שהוא הולך להיות האדם הקרוב אליכם בתהליך בניית הבית ואיש הקשר שלכם לעולם הבנייה. כשתרגישו בנוח יהיה הרבה יותר קל להיות פתוחים וכנים עם האדריכל, על מנת שיוכל להתאים במדויק את התכנון לציפיותיכם.

פעולות חשובות לבחירת אדריכל:

איך מתכוננים לפגישות עם האדריכל?

טלי האדריכלית בתכנון ראשוני

אחרי שבחרתם את האדריכל שילווה אתכם, חשוב לא פחות להיערך לפגישות עמו כדי להפיק מהן את המקסימום. לשם כך כדאי לארגן את מקורות ההשראה שלכם: בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים מקורות ההשראה זמינים לכל ומציעים מגוון רחב של עיצובים וסגנונות. 

ההצעה שלי: הירשמו ל”פינטרסט” (רשת חברתית לשיתוף תמונות מהרשת), שם תוכלו לחפש מקורות השראה על-פי נושאים. תוכלו לאמץ רעיונות, חומרים והשראה בהלימה לתקציבכם. “אינסטגרם” רשת חברתית לשיתוף תמונות עשויה אף היא לסייע במתן רעיונות עיצוביים המגרים את הדמיון. לפגישות ניתן להביא תמונות של בתים, חומרים וצבעים שאתם אוהבים. למרות השפע הקיים בחוץ, ההשראה לתכנון לא חייבת להגיע ממקורות חיצוניים. למעשה רצוי שהיא תגיע ממקורות שלכם, חפצים אישיים או אפילו מתמונה משפחתית או חפץ סנטימנטלי. 

הגיעו עם רשימת חלומות ורצונות. בקשו לקחת חלק פעיל בלוח ההשראה התכנוני. חשבו מהם הצרכים שלכם? כמה ואילו חדרים תרצו ומה הם משרתים. חשוב שתהיו מודעים ובדקו מה התקציב שלכם (ראו סעיף “תקציב” בצ’קליסט שנשלח אליכם במייל הקודם).

זכרו: האדריכל הוא איש המקצוע הראשון שצריך לבחור, הוא אמון על הגשמת החלומות שלכם. בחרו אותו בקפידה…

לא הבנתם מונח כלשהו במאמר? אתם מוזמנים לחפשו במילון המונחים.