תכנון ועיצוב בית פרטי, ראש העין

שיתוף פרויקט

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

תכנון ועיצוב בית פרטי- כך הכל התחיל:

ביום קייצי נפגשתי עם לקוחה בראש העין. דפקתי בדלת ביתה וכשהיא פתחה פגשתי מולי אישה יפה ושיפוע בטון אגרסיבי של מדרגות קיימות. הלקוחה הייתה לבושה בטוב טעם והגישה לי מטעמים שאפתה בעצמה, המטבח היה מאד ישן וקטן, אך שמור ומטופח. מיד הבנתי שהבית לא תוכנן נכון ולא משרת את המשפחה כראוי. הסלון היה מחולק לשני מפלסים ותחום בקיר חוצץ שהפריד בגסות את החלל המרכזי ל”פינת משפחה” שהפכה מחסן ול”סלון” סגור הרמתי את ראשי וגיליתי חלל הגבוה המתנשא לגובה מקסימלי של כ-5 מטרים. היו כל כך הרבה מחיצות ורהיטים שהחלל היה נראה קטן. הלקוחה הרגישה בכל אלה כבר זמן רב וסיפרה שמידי חצי שנה הם נוהגים לערוך “שיפוץ קטן” כדי לשפר את ההרגשה. הבנתי שבני הבית יזדקקו ל”שיפוץ גדול” במיוחד בחלל המרכזי כדי למקסם את גודלו ולהינות מהפוטנציאל הרב שטמון בו.

קווים מנחים בתכנון הבית:

תכנון מהלך המדרגות והגשר:

הדבר הראשון שהיה חשוב לי לשפר הוא הכניסה לבית, אני מאמינה שבית עם חלל פתוח יוצר זרימה, תחושה משפחתית חמימה וקשר חיובי בין בני הבית. בפגישת התכנון הראשונה הגשתי את חלופות התכנון לא רק באמצעות תכניות אדריכליות, אלא גם באמצעות מודל תלת מימדי, כך שבני המשפחה מיד הבינו שהשחרור של המדרגות יפתח את הבית ויחולל שינוי מאד חיובי בביתם. החלל המרכזי נתחם באמצעות קיר גבוה אחד שעל גביו תוכננו מדרגות “זיזיות” הרתומות אל תוך הקיר בפודסט האחרון תוכנן גשר המשקיף אל החלל המרכזי. ברגע שקורות הפלדה הגיעו לאתר הלקוחות התאהבו בצבע הטבעי שלהם ואלה נצבעו בגימור לכה בלבד כך שנשמר המראה התעשייתי שלהם. הרעיון היה לפתוח את החלל המרכזי ולתכנן מדרגות שיתפקדו כאלמנט פיסולי דומיננטי בחלל המרכזי.

תכנון המטבח:

המטבח תוכנן כקיר המשכי גבוה שלצידו משטח עבודה, במרכז המטבח מוקם אי הכולל מקומות ישיבה. היה חשוב לי להשתמש בחומרים איכותיים ולמקסם את הפונקציונליות של המטבח כך שהלקוחה תוכל להינות מחוויה איכותית של בישול ואפיה. בקיצור, המטבח מעתה נועד לשרת את בני הבית ולא להיפך. משטח העבודה יוצא החוצה ומוקף חלון בלגי משלשת צדדיו כך שנוצרת פינה נעימה המשקיפה אל הגינה ומשרתת את בני המשפחה להנחת פירות וירקות טריים. 

תכנון הסלון ופינת האוכל:

הסלון תוכנן במפלס אחד ללא מחיצות, פתוח והמשכי למטבח. האח מוקם בלב הבית כשהוא פונה לפינת האוכל ולסלון. קירות הסלון נצבעו בצבע אפור בהיר עם טקסטורה. פינת האוכל ממוסגרת בפרופילים בלגים אלגנטיים. פריטי הריהוט מצאו חן בעיני מביקורי הראשון בבית ולכן היה חשוב לי לשמור אותם, לתת להם מקום של כבוד בחלל ולחבר אותם באמצעות ריהוט משלים מתאים. שידת העץ שודרגה עם ידיות שחוברות למראה התעשייתי של הגשר, על השידה הונחו תמונות ופריטים סנטימנטליים לבני המשפחה. 

שירותי האורחים- הפתעה!

חלל שירותי האורחים הורחב ורוצף באריחי בטון מחורצים שידת נטילת הידיים עוצבה בסגנון כפרי עם נגיעות זהב, כך גם הכיור והכלים הסניטריים. קיר הלבנים שהיה קיים נשמר והקירות נצבע בצבע סגול במרקם קטיפתי. היה חשוב לנו לתת תחושה חגיגית גם בשירותי האורחים כזאת שתשאיר ציפייה לביקור בשאר חלקי הבית.

תכנון חדר הרחצה– בסימן של חזרה אל הטבע

תהליך התכנון אורך זמן. זמן שנותן אפשרות להכיר את בני המשפחה טוב יותר. גיליתי אנשים מדהימים עם חיבור עצמתי בין גוף לנפש. הבנתי שהחלל שיכול להיות מפנק במיוחד עבורם ולייצג מעין חזרה אל הטבע הוא חלל הרחצה. חלל הרחצה משלב בין קיר במרקם טבעי אפור לבין אלמנטים מעץ. המקלחון רחב ידיים וכולל ספסל תלוי וראש גשם. נעשה שימוש באביזרי אינסטלציה מינימליים המעניקים לחלל ניקיון עיצובי ושקט של ממש.

מידע נוסף שיעניין אתכם:

צילום סטילס: עידו אדן

צילום וידאו: גידי פישר

סוג:

שטח:

עיר: