עיצוב פנים למטבחים

בעבר הלא כל כך רחוק אזור המטבח היה מופרד ומבודד משאר שטחי הבית באמצעות קירות הפרדה, מלאכת ההכנה, הבישול והאפייה היו מתנהלות בדלתיים סגורות.  כיום המטבח הפך חלק בלתי נפרד מהבית, פתוח אל החלל המרכזי ומהווה חלק אדריכלי אינטגרלי ממנו. הדבר נובע בעיקר משינוי תפיסתי-חברתי: היום מקובל לבשל לעיני כל, לצפות בפעילות המשפחה ואף לעורר אינטרקציה של כל דיירי הבית. המטבח הפך חלק מחולל בחיינו הוא משמש לא רק לבישול ואפייה אלא גם לאירוח, נקודת מפגש משפחתית וחלק מחוויה משותפת. המטבח מהווה אלמנט אדריכלי מכונן בבית, הוא לא רק אסתטי יותר מבעבר הוא גם פרקטי יותר לשימוש, היום המטבח משרת אותנו ולא להיפך.

טרנדים וסגנון:

כשאנו ניגשים לעיצוב פנים למטבחים חשוב מאד להתאים את הסגנון העיצובי של המטבח אל העיצוב הכללי של הבית.  אם הסגנון של הבית הוא מינימליסטי לדוגמא נבחר במטבח המעוצב בקווים נקיים ומוקפדים. אם הבית מעוצב בסגנון כפרי המטבח ילווה בפיתוחים וקווים שיעניקו לבית מראה חמים. ההמלצה שלי בתור אדריכלית בעלת ניסיון רב בתכנון בתים פרטיים ומטבחים היא לבחור בחומרים וצבעים ניטרליים שנאהב לאורך זמן. יש להימנע מעיצוב בצבעים נועזים מאחר ואלה נותרים אהובים לפרק זמן קצר יחסית והמטבח, ככל הנראה, ילווה אתכם לאורך זמן רב. אני תמיד נוהגת להדגיש שטרנדים חולפים ואתם- נשארים עם המטבח שלכם. לכן חשוב לדייק את הבחירות כך שיהיו רלוונטיות לאורך זמן. הטרנדים והצבעים יבואו לידי ביטוי באמצעות אקססוריז, כיסאות  או קיר בצבע מפתיע. או במילים אחרות, באלמנטים שיהיה קל להחליף ולרענן מידי תקופה בהתאם לנטיית ליבכם/ המגמה העיצובית השלטת.

מטבח חכם שישרת אתכם:

אז.. איך לתכנן מטבח שישרת אתכם? יש צורך בחשיבה מדויקת ומהותית בעניין הפונקציונאליות של המטבח. העמדת המטבח, תכנון יחידות הנגרות ואף האבזור שלנו ישפיעו רבות על חייכם והתפקוד באזור זה של הבית ולכן כל אחד מהם חייב להיות מתוכנן באופן ייעודי- כך שראשית יישרת את המטרה. פתרונות טכנולוגיים, חומרים חדשניים ופרטים חכמים יוכלו לאפשר לנו היום להשיג מטבח שהוא גם פונקציונאלי וגם יפה. החל ממקררים אינטגרלים שיוצנעו מאחורי חזית ארון או מקררים ב”קו הארונות” שיעניקו למטבח מראה נקי ואחיד, טוחני אשפה, מערכות סינון מים המשחררות את מתקני ה”תמי 4″ מהשיש ומפנים מקום עבודה, משטחי עבודה נשלפים, דלתות “קונספטה” שנכנסות אל תוך גוף הארון ומשחררות את המרחב ועוד ועוד…  

המטבח יכיל מספיק מקומות אחסון, שטח עבודה רחב ונוח ומרחב תמרון בו כל מה שהינך זקוק לו בעת הבישול או האפייה יהיה נוכח בהישג יד וכמעט ללא מאמץ. בעת תכנון המטבח נחשוב על כל הכלים, המוצרים החשמליים והעזרים שישמשו אותך ונתכן לכל פרט מקום ייעודי, לרוב, בפנים יחידות הנגרות. באופן זה ההתמצאות במטבח תהיה מיטבית והמטבח יישאר נקי מ”רעשים ויזואליים”, כל דבר במקומו. אני מאמינה שסדר וארגון תורמים רבות לשקט הנפשי שלנו ולשלווה של הסובבים אותנו. בעת תכנון המטבח נשאף לייצר “משולש הזהב”: ננסה למקם את הכיריים, הכיור והמקרר כך שכל אחד מהם יהווה קודקוד במשולש. כך, תיווצר זרימה מיטבית בין אזורי האחסון, הבישול והשטיפה.

תכנון המטבח:

המטבח יעוצב בהתאם לאופי הדיירים בבית, לחלומותיהם ולצרכיהם. מומלץ לשכור שירותי אדריכלית/ מעצבת פנים בעלת ניסיון עשיר על מנת שתתכנן את אזור המטבח והבית בדיוק לפי ציפיותכם. התכנון תמיד יתחיל בשאילת השאלות הנכונות: מספר הנפשות בבית? גילאים? מה תרצו לאחסן במטבח? כמה שעות ביום תבלו במטבח? האם מיומנויות הבישול והאפייה שלכם הן ברמת “מאסטר שף” או שמא תסתפקו במיקרוגל או מספר מגנטים ע”ג המקרר? מיפוי הצרכים האופייניים לכם הינו חשוב ובעל ערך רב להתאמת תכנון המטבח במיוחד עבורכם. למרות שכולנו עשויים מאותו חומר, הפעילויות שלנו ואורח החיים שלנו שונים זה מזה בכל מה שקשור לבית. כל מטבח שונה ולכן לא נעבוד אף פעם בשיטה של “העתק הדבק”  ונתכנן לכל משפחה את המטבח המתאים לה- ממש כמו כפפה ליד.

חומרים:

תכנון מטבח חדש דורש השקעה כספית לא קטנה לכן חשוב לבחור בחומרי גלם וחומרי גמר איכותיים שישרתו אתכם נאמנה לאורך זמן. חשוב לשים לב לאיכות העץ ממנו עשויים גופי הארונות, הכרחי להתאים את חומרי החזיתות לא רק ברמה האסטתית אלא גם ברמה הפרקטית, לצבע אפוקסי בתנור לדוגמא רמת גמר גבוהה, אולם הוא עתיד להישחק מהר יותר ביחס לפורמייקה. משטח העבודה פוגש סירים חמים, סכינים וכו’ לכן הוא חייב להיות עמיד וקל לתחזוקה יומיומית. היום בשוק מנעד רחב ומגוון למשטחי עבודה הנותרים עמידים לאורך זמן.

כתבו על המטבחים שלי באתר מטבחי סמל ובאתר מטבחי זיו ואתם מוזמנים לקרוא ולהתרשם.

בכל שאלה, בקשה או ייעוץ אהיה כאן בשבילכם התקשרו אלי 0528408755או צרו קשר באמצעות הטופס באתר. טלי זרחיה פרומוביץ אדריכלית הבית שלכם.

פוסטים אחרונים